Drugi lokal i dostawa do domu – rozwój marki L’Osteria w Polsce

15 lutego 2024 ABC Aktualności, Polecane
Drugi lokal i dostawa do domu – rozwój marki L’Osteria w Polsce

L’Osteria – marka, która podbiła serca wielbicieli włoskiej kuchni w już dziewięciu europejskich krajach, prężnie rozwija się i w Polsce. Właśnie zapadły dwie ważne decyzje – o lokalizacji drugiego lokalu marki w nowo powstającym retail parku San Park Mysiadło oraz o uruchomieniu dostaw do domu.

L’Osteria w San Park Mysiadło…

Pierwszy lokal w Polsce L’Osteria otworzyła we wrześniu 2023 r. w warszawskim Centrum Praskim Koneser. W przypadku drugiej restauracji wybór miejsca padł na San Park Mysiadło – największy obecnie budowany retail park w województwie mazowieckim, w dynamicznie rozwijającym się powiecie piaseczyńskim. Sam koncept centrum bezpośrednio nawiązuje do modelu wolnostojących lokali L’Osteria budowanych poza ścisłym centrum dużych miast.

Szukamy miejsc dobrze skomunikowanych, z szeroką ofertą dla klientów, gdzie ruch jest naturalnie skumulowany, a już wiemy, że nowy retail park takim miejscem będzie

mówi Adam Mularuk, właściciel franczyzy L’Osteria na Polskę.

Zależy nam, aby być restauracją blisko ludzi. Być tam, gdzie mieszkają, pracują, spędzają czas wolny. Celem marki jest tworzenie przestrzeni, w której można spotkać się na uroczysty obiad z ważnej okazji, ale i na niezobowiązującą kolację w środku tygodnia czy szybką kawę, aby dosłownie chwilę porozmawiać. Tworzymy rodzinne, codzienne, przystępne cenowo restauracje i wierzymy, że wybierając San Park Mysiadło, urzeczywistniamy tę wizję i realizujemy naszą strategię rozwoju

Firma od początku zapowiadała otwarcie dziesięciu lokali w ciągu pięciu lat. Otwarcie drugiego planowane jest na wrzesień 2024, co jest ważnym krokiem w realizowaniu tej strategii.

Po kilku miesiącach działania naszej pierwszej restauracji z całą pewnością mogę powiedzieć, że L’Osteria to marka, która na dobre zadomowi się w sercach polskich gości. Wysmakowane wnętrze, jakość i smak potraw oraz atmosfera, która u nas panuje, już zjednały sobie szerokie grono stałych klientów i nieustannie zdobywa zaufanie kolejnych. Jestem przekonany, że w innej części miasta L’Osteria poradzi sobie równie dobrze.

Restauracja w Mysiadle to niemal całkowicie przeszklony lokal o powierzchni 439 m2, w którym będzie 130 miejsc wewnątrz i dodatkowe 150 w sezonie ogródkowym na zewnątrz.

Rozpoczęliśmy już prace nad projektem aranżacji tej przestrzeni i wystroju wnętrza. Jak w każdej restauracji naszej marki, tak i tu znajdzie się przestronna, otwarta kuchnia oraz piękny bar. Wyjątkową rolę będzie pełnić światło – zawsze jest ono dla nas ważne, ale przy tak ogromnych oknach – szczególnie. Nie zabraknie też oczywiście naturalnych materiałów, włoskich akcentów i… pistacji na barze, które nasi goście uwielbiają! Wszystko, jak zawsze, z dbałością o najmniejsze szczegóły

mówi Adam Mularuk.

…i w domu

Drugim ważnym krokiem w rozwoju marki w Polsce jest uruchomienie dostaw do domu. Dzięki temu goście będą się mogli cieszyć smakami L’Osterii nie tylko w pięknych wnętrzach restauracji, ale i we własnych domach lub biurach. Na początek strefa dostaw obejmuje bliskie sąsiedztwo restauracji Warszawa Koneser, jednak firma planuje jej stopniowe poszerzanie.

Adam Mularuk w grudniu 2022 podpisał umowę joint venture z FR L’Osteria SE i tym samym stał się wyłącznym franczyzobiorcą marki na Polskę. Wcześniej, jako Chief Franchised Brands Office w AmRest, pracował dla takich marek jak: KFC, Burger King, Pizza Hut i Starbucks, gdzie odpowiadał za 12 rynków, 1 800 restauracji i ponad 18 000 pracowników. Pracował również dla IKEA jako Country Sales Director Polska i Store Director, odpowiadając za lokalizacje w Madrycie, Barcelonie, Jankach i Warszawie.

Cieszę się, widząc, jak realizuje się potencjał, który zobaczyłem w L’Osterii. Marka dobrze przyjęła się na naszym rynku i to dzięki temu możemy ją tak szybko rozwijać – podkreśla Adam Mularuk. – Nie ukrywam, że to duże wyzwanie: od szukania lokali, przez budowanie i szkolenie zespołu, po dopracowanie całej strony operacyjnej. Jednak radość z budowania miejsca, do którego goście tak chętnie wracają, spędzają u nas czas zgodnie z naszym hasłem #razemzawszesmaczniej rekompensuje ten trud z nawiązką.

L’Osteria ma już ponad 170 restauracji w dziewięciu krajach: Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji, Luksemburgu i Polsce, które zatrudniają łącznie około 6500 pracowników. W minionym roku firma osiągnęła obrót w wysokości 439 milionów euro.

Podstawą marki jest tworzenie miejsc przepełnionych serdecznością, radosnym gwarem i pogodną muzyką, aby dać gościom miejsce, w którym dobrze jest się spotkać – czy to z rodziną, znajomymi, czy współpracownikami. Niezawodna jakość składników w kuchni, obłędna pizza o średnicy 45 cm
i makarony z własnej manufaktury sprawiają, że wspólne biesiadowanie jest jeszcze przyjemniejsze.


O firmie L’Osteria

Pierwsza L’Osteria została otwarta w Norymberdze w 1999 roku i szybko stała się restauracją polecaną wśród smakoszy. Sukces „miłego włoskiego sąsiada” zachęcił założycieli, Friedemanna Findeisa i Klausa Radera, do rozwijania tego pomysłu. Szybko rozszerzyli działalność na całe Niemcy, a w 2011 roku otworzyli swoją pierwszą restaurację w Austrii. Szwajcaria, Anglia, Czechy, Holandia, Francja, Luksemburg i Polska to kolejne rynki europejskie, na których są obecni. Aktualnie L’Osteria to 170 restauracji w dziewięciu krajach. Firma wierzy we współpracę między dostawcami, partnerami i pracownikami, a także w rozwój pracowników. Także goście czują atmosferę La Famiglia: dobra obsługa i gościnność są najwyższym priorytetem w L’Osteria. Niezawodna jakość składników na najlepsze pizzę i makaron d’amore, wyjątkowa atmosfera w restauracjach oraz dobry stosunek jakości do ceny dopełniają filozofię firmy. W marcu 2023 r. marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności.

Artykuły – ABC Restauracji (abc-restauracji.pl)