Na początku listopada w sklepach pojawi się nowa gama ekologicznych produktów do przygotowania żywności marki Tefal. To blender kielichowy, blender ręczny, szatkownica i rozdrabniacz, które powstały z plastiku z recyklingu, a do zadruku ich opakowań użyto tuszu roślinnego. Zrezygnowano tu także z tradycyjnych ulotek i styropianu. Te i inne produkty, zostały oznaczone przez Groupe SEB, właściciela marek, znakiem zrównoważonego projektowania ECOdesign. Dzięki temu konsumenci w łatwy sposób mogą wybrać najbardziej wydajne sprzęty, które powstały w zgodzie i poszanowaniu środowiska.
Groupe SEB oferuje innowacyjne i przyjazne dla środowiska produkty, które mają za zadanie uławiać życie konsumentów. To sprzęty i akcesoria kuchenne, m.in. takich marek, jak: Tefal, Rowenta, Moulinex i Krups, które są znane i chętnie kupowane na całym świecie. Oprócz wysokiej jakości, firma przywiązuje uwagę do zrównoważonych rozwiązań, czego przykładem może być ekologiczne projektowanie swojego asortymentu.
– Rocznie sprzedajemy ponad 360 milionów produktów na całym świecie. Tak duży udział w rynku, wiąże się z ogromną odpowiedzialnością za nasze działania, dlatego angażujemy się w prace, które pomagają nam minimalizować wpływ na środowisko. Chcemy, aby nasze sprzęty były przyjazne dla planety – mówi Marta Kownacka, Product Manager z Groupe SEB Polska.
Nowa ekologiczna linia produktów wykonana jest, aż w 65% z plastiku z recyklingu.
Z kolei opakowania zostały wyprodukowane z przetworzonej wielokrotnie tektury, której zadruk odbywa się przy użyciu tuszy roślinnych. W myśl zasady mniej znaczy lepiej, przy produktach nie znajdziemy też papierowych ulotek, ponieważ istotne informacje zostały umieszczone wewnątrz kartonu. Co więcej, zrezygnowano z plastikowych toreb i styropianu. Firma zadbała także o to, co stanie się z ich artykułami, które już przestaną służyć Klientom. Aż 95% sprzętów z nowej linii będzie można z powrotem przetworzyć, dając im tym samym drugie życie.
Ale to nie wszystko. Groupe SEB do 2003 roku z zaangażowaniem pracowała nad doskonaleniem ekologicznego projektowania. Efektem tych starań jest autorski, certyfikowany znak ECOdesign, który odnosi się do całego portfolio – od drobnego sprzętu gospodarstwa domowego po naczynia kuchenne. Produkty, które zdobyły te oznaczenie, musiały najpierw spełnić 5 kryteriów eco-designu.
Po pierwsze, do ich produkcji zostały użyte materiały w mniejszym stopniu wpływające na środowisko. Po drugie, zaprojektowano je z myślą o trwałości i naprawach. Następnie, artykuły charakteryzują się większą wydajnością i w coraz większym stopniu nadają się do recyklingu, a ich opakowania nie oddziałują na planetę.
Więcej na temat nowej linii i ekologicznego projektowania na stronie internetowej: https://www.tefal.pl/ecodesign
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Groupe SEB, światowy lider w dziedzinie drobnego sprzętu gospodarstwa domowego, działa w oparciu o unikalny portfel 31 najlepszych marek, w tym Tefal, Seb, Rowenta, Moulinex, Krups, Lagostina, All-Clad, WMF, Emsa, Supor, wprowadzanych na rynek poprzez wieloformatową sprzedaż detaliczną. Sprzedając ponad 360 milionów produktów rocznie, firma realizuje długoterminową strategię skoncentrowaną na innowacyjności, rozwoju międzynarodowym, konkurencyjności i obsłudze klienta. Groupe SEB, obecna w ponad 150 krajach, wygenerowała w 2020 roku sprzedaż w wysokości 6,9 mld euro i zatrudnia ponad 33 000 pracowników na całym świecie.