Wakacyjne podróże z pupilem

4 lipca 2022 ABC Aktualności
Wakacyjne podróże z pupilem

 

Nadszedł czas długo wyczekiwanych wakacji, letnich wypadów za miasto, dłuższych i krótszych wycieczek. Jednak nie dla wszystkich czas ten to tylko przyjemność i radosne chwile spędzone poza domem w luźnej, wakacyjnej atmosferze.

Wszyscy Ci z Państwa, którzy są opiekunami czworonogów jak co roku rozważają co zrobić by na czas swojej nieobecności zapewnić futrzanemu członkowi rodziny jak najlepszą opiekę.

Rozwiązania są różne. Niektórzy – w trosce o dobrostan czworonożnego przyjaciela – zupełnie rezygnują z wyjazdów. Inni oddają pupila do tzw. „Hotelu dla zwierząt” (najczęściej usługi takie są świadczone dla psów i kotów), który zapewnia całodobową opiekę a także dysponuje – w razie potrzeby – weterynarzem. Jednak najczęściej opiekunowie decydują się powierzyć swoich podopiecznych krewnym lub przyjaciołom, których zwierzak zna, lubi ich i im ufa. Rozwiązane to wydaje się być najlepszym z możliwych gdyż zapewnia naszemu pupilowi spokój, opiekę w miejscu zamieszkania i poczucie bezpieczeństwa.

Bywa jednak i tak, że żadne z powyższych rozwiązań nie może być brane pod uwagę. Co wówczas zrobić? Na szczęście coraz więcej hoteli, pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych pozwala (najczęściej za pewną dodatkową opłatą) na przyjazd z czworonogiem.

Czy opcja ta jest dla wszystkich? Rozważając zabranie swojego psa czy kota na wakacje warto się zastanowić nad kilkoma sprawami. Czy planujemy pobyt bardziej stacjonarny czy też wycieczki. Jeśli zamierzamy spędzać całe dnie poza miejscem to czy pupil będzie nam towarzyszył w tych wyprawach czy tez pozostanie sam w obcym mu miejscu? Jeśli decydujemy się na tę drugą opcję musimy wówczas wziąć pod uwagę, że może zestresowany (obce zapachy, bark osób mu bliskich)bi poczynić szkody, za które będziemy musieli zapłacić.

Warto też zaobserwować jak nasz przyjaciel znosi podróż. Jedne zwierzaki lubią jazdę samochodem, chętnie obserwują zmieniający się za oknem krajobraz, inne wolą przespać całą sytuację; a jeszcze inne nie znoszą podróżowania i całą drogę miauczą lub szczekają, a bywa i tak, że mają chorobę lokomocyjną. Oczywiście można podać tabletki na uspokojenie, pytanie tylko czy warto.

Jeśli jednak, po rozważeniu wszystkich argumentów za i przeciw decydujemy się zabrać naszego psiaka czy kociaka na wakacje należy poszukać miejsca, które zapewnia odpowiednie warunki…

I tu, szanowni właściciele hoteli, pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych, zaczyna się wasza rola. Wielu z Państwa, wychodząc niejako naprzeciw obecnym trendom, ogłasza iż przyjmuje pod swój dach opiekunów ze zwierzętami.

Zanim jednak podejmą Państwo taką decyzję warto ją przemyśleć i ustalić co możecie Państwo swoim Gościom – także tym futrzanym – zaproponować.

Nie wystarczy bowiem jedynie zgodzić się na pobyt czworonoga. Trzeba pamiętać, że ilość zwierzaków nie powinna być zbyt duża (wchodzą przecież ze sobą w interakcje). Warto się zastanowić czy można na terenie zaoferować np. wybieg dla psów, wolierę lub osiatkowany balkon dla kotów. A może uda się zorganizować zajęcia – dla chętnych – z treserem lub behawiorystą?

Podstawowym wyposażeniem pokoju – jeśli chodzi o przyjęcie Gości z pupilami – powinno być posłanie dla zwierzaka, miski na jedzenie i wodę, kuweta dla kota i – choćby mały drapak. Mile widziane są zabawki (choćby jedna), która Goście mogą zabrać ze sobą; żwirek do kuwety i dobra karma. Warto także nawiązać kontakt z miejscowym weterynarzem, aby w razie potrzeby służył pomocą chorującym czworonogom.

Oczywiście nie każdy z Państwa, właścicieli obiektów, musi znać się na tym wszystkim. Warto wiec wybrać kogoś, kto pomoże, doradzi i zaoferuje odpowiednie produkty. Mamy nadzieję, że jednym z Państwa wyborów będzie nasz sklep Carmen (wstawić stronę i podlinkować), w którym znajdziecie Państwo wszystko co potrzebne do tego, by Wasi Goście – ci dwu i czteronożni – chcieli do Was wracać.

Dokonując zakupów najlepiej zainwestować w produkty dobrej wysokiej, jakości, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających Gości.

Dobra obsługa, jakość, pozostają bowiem w pamięci a grono Klientów ulega powiększeniu. Bo przecież psiarze i kociarze znają się i chętnie polecą sobie to miejsce, gdzie ich pupil został dopieszczony.
Zespół Sklepu Carmen