Sznycel, grillowany filet i nuggetsy – wraz z Veganuary w ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się roślinne nowości. Jednak przysmaki sprawdzą się nie tylko podczas dorocznego święta diety bezmięsnej. W Polsce żywność roślinna dynamicznie zyskuje na popularności, a w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie.
Nazwa „Veganuary” – połączenie słów „vegan” i „January” – została po raz pierwszy użyta w 2014 r. w Wielkiej Brytanii. Trwa właśnie tegoroczna edycja tej corocznej globalnej inicjatywy popularyzującej dietę bezmięsną. Ta zaś staje się coraz popularniejsza: już milion Polaków nie spożywa mięsa, a odsetek osób ograniczających je w swojej diecie (tzw. fleksitarian) jest jeszcze większy: to już co piąty dorosły1.
1 Źródło: badania własne marki Garden Gourmet
Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli.
Kim dokładniej są konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? – Jako marka trafiamy do ludzi w wieku 25-45 lat, aktywnych, zainteresowanych podróżami i poznawaniem świata. Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz Dmowski.
Na te oczekiwania odpowiadają produkty Garden Gourmet.
Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja doskonale odzwierciedlają te znane z mięsa – dzięki wykorzystaniu kompozycji roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Do bestsellerów marki, którymi są w Polsce m.in. Fileciki Roślinne, Klopsiki Warzywne (chętnie spożywane również przez dzieci) oraz Sensational Burger dołączyły właśnie trzy nowości. Od stycznia na polskim rynku dostępne są Wegańskie Nuggetsy, Wegański Sznycel oraz Wegetariański Grillowany Filet (alternatywa dla grillowanej piersi z kurczaka). Wszystkie produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A – którym oznacza się produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego spożywania.
Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana zarówno do dorosłych, jak i dzieci – których zamiłowanie do kurczaka w panierce jest dobrze znane. Bezmięsne nuggetsy można przyrządzać i spożywać na wiele sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta.
Produkty Garden Gourmet są dostępne w sieciach Lidl, Kaufland, SPAR, internetowym sklepie Frisco.pl, w wybranych sklepach Żabka, a okresowo – w Biedronce. Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne i przepisy na bazie produktów marki, znaleźć można na stronie gardengourmet.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.