Szopi.pl- Zakupy spożywcze w dobie koronawirusa

20 kwietnia 2020 ABC Aktualności
Szopi.pl- Zakupy spożywcze w dobie koronawirusa

Zakupy spożywcze Polaków w dobie koronawirusa

Minęło 5 tygodni od rozpoczęcia pandemii koronawirusa i wprowadzenia działań związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się choroby. Przez ten czas zwiększyło się zapotrzebowanie na wiele produktów spożywczych oraz rzeczy codziennego użytku wśród Polaków. Obecnie aktywniej korzystają z usługi zamawiania zakupów spożywczych online. Według danych Szopi.pl, koszyki w porównaniu z czasem sprzed pandemii są większe średnio o 70%.

Wraz z początkiem akcji #zostańwdomu, Polacy zwiększyli aktywność w sklepach internetowych oferujących zakupy spożywcze z dostawą do domu. Porównując obecną sprzedaż ze sprzedażą sprzed 5 tygodni można zauważyć znaczne wzrosty zamówień.  W kategorii konserw mięsnych (wzrost o 88%), jaj (wzrost o 77%) oraz warzyw i konserw rybnych (wzrost o 74%).

Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl

Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl

Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, zwielokrotniliśmy liczbę naszych szoperów. Codziennie otwierane są nowe okna dostaw. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy z dowozem na najbliższe dni. Czasami nawet tego samego dnia, w którym zrobili zamówienie. Oczywiście okna znikają szybko, bo zapotrzebowanie jest ogromne, ale dokładamy wszelkich starań, żeby je na bieżąco uzupełniać.

Anna Podkowińska-Tretyn

Dane Szopi dodatkowo wskazują na zwiększone zapotrzebowanie na produkty suche. Ryż, makaron i kaszę (wzrosty kolejno o 73%, 72% i 68%), które pozostają dłużej przydatne do spożycia, co jest istotne z racji ograniczeń związanych z wychodzeniem z domu. W porównaniu z czasem sprzed pandemii, klienci Szopi chętniej kupują również papier toaletowy (wzrost o 71%), a także owoce (wzrost o 68%).

Zauważyliśmy, że w koszykach naszych klientów znajduje się zazwyczaj pełny wachlarz różnorodnych produktów – obecnie, w porównaniu z czasem sprzed pandemii, koszyki są większe średnio o 70%. W Szopi zamówienie realizuje dedykowany szoper, który starannie wybiera najświeższe produkty, a zakupy są dowożone wyłącznie samochodami. Dzięki temu, klienci nie muszą się martwić o ewentualne zgniecenia spowodowane zbyt małą ilością miejsca na przechowanie zakupów do czasu ich bezpiecznego dostarczenia. Z racji nowych obostrzeń związanych np. z obowiązkiem zakrywania ust i nosa podczas przebywania na zewnątrz, wprowadziliśmy pewne zmiany. Obecnie obsługujemy wyłącznie płatności bezgotówkowe, nasi klienci mogą skorzystać również z dostawy bezkontaktowej – bezpiecznej formy dostawy zakupów bez kontaktu fizycznego. Przy wyborze takiej formy dostawy, dedykowany szoper dzwoni do drzwi i w bezpiecznej odległości czeka na odbiór zamówienia.

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Zakupy są kompletowane i dostarczane pod same drzwi przez dedykowanego, przeszkolonego szopera. Szopi oferuje program poleceń dla klientów, polegający na zapraszaniu znajomych do korzystania z usługi. Wystarczy podać kod polecający nowemu użytkownikowi, który otrzyma 20 zł na swoje pierwsze zakupy. Osoba polecająca zyskuje 10 zł za każde polecenie, do wykorzystania przy okazji kolejnych zakupów.

 

Pozostałe artykuły: www.abc-restauracji.pl/artykuly