SUPERMERCATO24 PUBLIKUJE DANE O ZWYCZAJACH KONSUMPCYJNYCH WŁOCHÓW
Sery, salami i produkty garmażeryjne to najczęściej kupowane on-line przez Włochów produkty spożywcze – wynika z pierwszego raportu o zwyczajach konsumpcyjnych mieszkańców Italii, opublikowanego przez Supermercato24. Polacy z kolei najczęściej kupują warzywa, świeże owoce, oraz nabiał.
- Supermercato24 dokładnie przeanalizowało zwyczaje zakupowe on-line Włochów
- Dane pozwalają poznać preferencje klientów co do wyborów zakupowych w podziale geograficznym, czasowym i produktowym
- Poznajemy również preferencje Polaków robiących zakupy w serwisie Szopi.pl
W pierwszej piątce najczęściej zamawianych on-line produktów przez Włochów pierwsze miejsce zajmują wyroby garmażeryjne, sery i salami. Drugie miejsce to owoce i warzywa, a kolejne napoje, woda i alkohol. We włoskim wirtualnym koszyku znajdziemy również mięso i ryby, produkty śniadaniowe, słodycze i przekąski. Wymienione kategorie produktów stanowią około 45% zamówień w 2019 r. w serwisie Supermercato24.
Październik, listopad, oraz grudzień ta czas największego zainteresowania zakupami online. W sierpniu, lutym oraz kwietniu odnotowano z kolei najniższe. Włosi najchętniej składają zamówienia rano w poniedziałki, między 10 a 11. Najmniejszy ruch w sklepie on-line Supermercato24 odbywa się w soboty i niedziele.
Supermercato24 działa w 31 prowincjach Włoch, dzięki temu możliwe jest również porównanie preferencji mieszkańców poszczególnych miast. I tak, najbardziej łasi na słodycze są neapolitańczycy, a w Parmie i Modenie kupuje się najczęściej warzywa i owoce. Dodatkowo, mieszkańcy Modeny kupują chętnie mięso i ryby, które są również popularnym produktem w Livorno. Największe zainteresowanie napojami wyskokowymi odnotowuje się w Mantui, Como oraz Varese.
“Dzięki naszej platformie dysponujemy dużą ilością danych, które pozwalają nam poznać naszych klientów, ich upodobania oraz nawyki konsumpcyjne. Ta wiedza pozwala nam na oferowanie coraz bardziej innowacyjnych i zindywidualizowanych usług, które pozwalają na robienie zakupów online zawsze i wszędzie. Nasz raport roczny, wydany po raz pierwszy w tym roku, narodził się z myślą o tym celu.”
Federico Sargenti, CEO Supermercato24
Co cieszy się największym zainteresowaniem w Polskim koszyku? Najchętniej kupowanymi produktami są sery, jogurty, mleko. Do tego znajdzie się miejsce na świeże warzywa i owoce oraz pieczywo, a także wędliny i mięso. Polacy lubią również produkty promocyjne: znalazły się one w 68% procentach koszyków, którego przeciętna waga to 18 kg. Produktami chętnie zamawianymi on-line przez Polaków są woda i napoje w zgrzewkach.
“Różna struktura koszyków polskich i włoskich konsumentów wynika zarówno z innych preferencji kulinarnych, jak i również z różnej oferty sklepów, które z nami współpracują na poszczególnych rynkach. Taka wiedza o lokalnych rynkach jest bezcenna zarówno dla lokalnych dostawców, jak i międzynarodowych koncernów. Pewne jest, że zarówno w Polsce, jak i we Włoszech zakupy spożywcze on-line w modelu oferowanym przez Supermercato24 przyjęły się wśród klientów.
Anna Podkowińska-Tretyn CEO Supermercato24 w Polsce
W październiku 2019 r. Supermercato24 przejęło udziały w spółce Szopi, oferującej podobny model usług na polskim rynku. Klient wybiera sklep, w którym chce dokonać zakupów i składa zamówienie on-line. Produkty są kompletowane w sklepie przez szopera, który później dostarcza je w określonym terminie, nawet 2 godziny od złożenia zamówienia. Dodatkowym udogodnieniem dla klientów są godzinne okna dostaw oraz możliwość odroczenia zapłaty. Osoby, które zaktualizują dostęp do serwisu Szopi.pl mogą skorzystać z jednorazowej, darmowej dostawy zakupów oraz rabatu w wysokości 15%. Kod WITAJCIE01 jest ważny do 29 lutego z zamówieniami powyżej 80 zł.