Sempre Group, czyli 10 lat doświadczenia
Panie Sławomirze, mamy przyjemność rekomendować Państwa firmę od pewnego czasu. Proszę nam opowiedzieć czym się zajmujecie.
Od 2010 roku jesteśmy znani na rynku przede wszystkim jako firma specjalizująca się w technologii produkcji lodów. Trzeba zaznaczyć że od tego czasu bardzo poszerzyliśmy profil naszej działalności. Ma to związek z dynamicznie rozwijanym się rynkiem cukierniczym, w którym przez ostatnie lata możemy obserwować wyraźnie nowoczesne trendy, chociażby takie jak zastosowanie form silikonowych, odejście od tradycyjnych ciast krojonych bankietowych na rzecz monoporcji. Cukiernictwo w Polsce zaczęło nabierać innego wymiaru. Możemy mówić o powstawaniu Cukierni butikowych, w których tworzy się małe arcydzieła, wymagające dużej wiedzy i umiejętności. Co za tym idzie powstaje potrzeba kształcenia nowej kadry Cukierników. To oni zaczynają dyktować standardy i trendy. Dlatego też naszą obecność można w tej chwili bardzo wyraźnie zaobserwować w klasycznym cukiernictwie i rynku HORECA we współpracy z restauracjami i hotelami.
Rozszerzając profil działania firmy o produkty dla Cukierni, do wypieku ciast, produkcji nowoczesnych tortów i deserów jednoporcjowych, zauważyliśmy wyraźną potrzebę poszukiwania wiedzy ze strony odbiorców. W 2019 roku po gruntownej przebudowie naszej siedziby otworzyliśmy Akademię Cukierniczą, Warsaw Academy of Pastry Arts.
2. Na jaką działalność obecnie kładziecie szczególny nacisk?
Tak jak wspomniałem, dominującym profilem naszej działalności jest nadal zaopatrzenie lodziarni w produkty do lodów i wsparcie technologiczne. Opieramy się na współpracy z topowymi włoskimi markami, takimi jak Pernigotti i Babbi. Proponujemy oczywiście naszym klientom szkolenia od podstaw w produkcji lodów rzemieślniczych oraz z automatów. Drugim bardzo mocno wybijającym się kierunkiem jest sprzedaż produktów do nowoczesnego cukiernictwa, współpraca z cukierniami i restauracjami oraz wsparcie w postaci szkoleń.
3. Porozmawiajmy troszkę o szkoleniach. Do kogo są one skierowane, w jaki sposób można w nich uczestniczyć, ile osób brało już w nich udział?
Trzeba podkreślić, że wszystkie szkolenia w naszej Akademii prowadzą zawodowcy, utytułowani trenerzy z ogromnym doświadczeniem. Nie stawiamy na gwiazdy Instagramu i ogólnie mediów społecznościowych, tylko na profesjonalistów. W związku z tym wszystkie szkolenia kierowane są do zawodowców, chcących podnosić swoje kwalifikacje. Nie mniej należy podkreślić, że zainteresowanie współczesnym cukiernictwie jest tak duże, że biorą w nich udział osoby, które są dopiero na początku swojej drogi i przygody cukierniczej. Dlatego też nie należy zrażać się myślą, że nie ma się doświadczenia, ponieważ szereg kursów jest od podstaw. Na szczególną uwagę wydaje mi się zasługuje „Kurs 15 dniowy – 36 Receptur w 3 tygodnie” w godzinach wieczornych. Skierowany jest do osób, które chcą nabyć wiedzę i umiejętności z szerokiego zakresu cukiernictwa. Poza tym oferujemy szkolenia 1 i 2 dniowe o określonej tematyce. Są nimi min. najbardziej popularne Makaroniki francuskie, Beza w różnych wydaniach i monoporcje w kształcie owoców.
4. Zbliża się okres jesiennych chłodów, czy Państwa sklep Cukieteria będzie miał jakieś nowości na ten okres?
Nowości mamy zawsze, nie ma miesiąca bez nich. Sklep internetowy jest żywym organizmem, na którym najszybciej można zaobserwować zmiany i nowości. Jest doskonałym kanałem komunikacji, promocji i sprzedaży zarówno dla odbiorców profesjonalnych jak i detalicznych.
Bardzo wielu klientów, korzysta właśnie z tego źródła, dostępnego 7 dni w tygodniu, składając zamówienia o dowolnej porze dnia i nocy. To oni też najwcześniej dowiadują się o nowościach. Na jesieni z pewnością możemy spodziewać się nowych form silikonowych z Silikomartu i Pavoniego, nowych form do czekolad i pralin z Chocolateword, dekoracji czekoladowych. Zwłaszcza tych sezonowych i okolicznościowych. Z pewnością pojawią się nowe smaki past i syropów Monin.
5. Wybiegając nieco w przyszłość, na czym chcecie się Państwo skupić?
Konsekwentnie będziemy koncentrować się i rozwijać to co budujemy od lat. Skupiając szczególną wagę na jakości. Rozumiem, że dla wielu klientów często cena i gratisy jest wyznacznikiem decyzji zakupowej. Obserwując rynek zdecydowanie preferuję podejście, można mieć mniej, ale zdecydowanie lepiej, wtedy gdy koncentrujemy się selektywnie, na grupie towarów, grupie odbiorców, na ilości, miejscu, serwisie i relacjach z klientami, którzy doceniają takie podejście.
Obsługa klientów sklepu stacjonarnego
Sklep stacjonarny Sempre Group:
tel./fax+48/ 22 734 20 18
tel.+48 668 884 166
e-mail: sempre@sempreinfo.pl
Cukieteria.pl by Sempre Group Sp. z o.o.