Posumowanie Targów EuroGastro i WorldHotel 2019
W dniach 27-29 marca 2019 r. stoiska blisko 300 Wystawców z 21 krajów odwiedziło ponad 22 tys. osób. Goście przyjechali z 40 różnych państw. Targi, które po raz pierwszy odbyły się w Ptak Warsaw Expo, zostały niezwykle pozytywnie przyjęte przez branżę gastronomiczno-hotelarską. Specjalistyczne szkolenia i konferencje stały na bardzo wysokim poziomie, imprezę uatrakcyjniły liczne konkursy kulinarne oraz mistrzowskie pokazy. Stoiska Wystawców tętniły życiem, nie dziwi więc okazywane zadowolenie uczestników
Atrakcyjne konkursy i mistrzowskie pokazy
Na Targach EuroGastro i WorldHotel zawsze można znaleźć odbicie najnowszych trendów w gastronomii i hotelarstwie. Tak było również podczas tegorocznej edycji. Codziennie w trzech strefach pokazowych organizowane były konkursy i pokazy, które przyciągały uwagę odwiedzających. Wiele emocji wzbudził Międzynarodowy Konkurs Barmański „Barmatic Cup” Stowarzyszenia Polskich Barmanów. Jak stwierdził prezes SPB Ryszard Berent – „Z Targami wiąże nas wieloletnia współpraca. To największe wydarzenie dla świata gastronomii i hotelarstwa.
Uczestników konkursu oceniało jury degustacyjne składające się z 6 członków, wśród których znalazł się Tomek Małek – wielokrotny mistrz Świata Barmanów w kategorii Flair. Pokazy zostały entuzjastycznie przyjęte przez licznie zgromadzoną widownię. Nic w tym dziwnego, skoro, jak stwierdził Tomek Małek – „Sztuka robienia drinków przeżywa obecnie swój renesans”.
Nowy program dla profesjonalistów
Dwudniowy program edukacyjny „Profesjonalny Menedżer Restauracji”, opracowany przez Kongres Szefów Kuchni wspólnie z MT Targi Polska cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Ponad 280 uczestników poznawało tajniki fachowego przygotowania do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Menedżerowie, zarówno przyszli jak i obecni, mieli okazję zapoznać się z całym pakietem wiedzy, przygotowanym w skondensowanej formie, specjalnie na potrzeby tego programu. Agnieszka Huszczyńska z firmy Evential powiedziała – „Ta konferencja jest inna od wszystkich. Prezentuje wiedzę niezbędną dla menedżerów, zaadaptowaną specjalnie na potrzeby branży HoReCa. Tematyka jest różnorodna – od ogólnej wiedzy z zakresu ekonomii przez marketing i finanse, aż do polityki cenowej i rekrutacji. Chcemy przygotować w ślad za konferencją cykl spotkań warsztatowych w mniejszych grupach”.
Duży wybór konferencji i szkoleń
Targom towarzyszyły liczne konferencje, szkolenia i warsztaty, przygotowane z myślą o specjalistach z branży. Patronat merytoryczny nad konferencją „Pieczywo w gastronomii – problem czy szansa?” objął Przegląd Piekarski i Cukierniczy. Paulina Kania-Lentes zaznaczyła – „Pieczywo to podstawa naszej diety. Stanowi nie tylko samodzielny posiłek, ale też towarzyszy innym daniom.
Chcemy rozwiać mity dot. glutenu i dotrzeć nie tylko do branży piekarskiej, ale całej gastronomii, stąd wybór Targów EuroGastro”. Szkolenia „Brak motywacji, rotacja, za niska sprzedaż? Wiemy, jak temu zaradzić – zarządzanie zespołem w nowoczesnej gastronomii” i „Nowoczesna restauracja, która zarabia – proste i skuteczne rozwiązania zwiększające obroty i zyski” zorganizowała firma V4B – Vision For Business. „To nie przypadek, że znaleźliśmy się tutaj. Na targach jest najwięcej decyzyjnych osób w firmach” – wyjaśnił Piotr Rogowski. A Paweł Gruba dodał – „Nasze wykłady mają największą skuteczność, gdy trafiają bezpośrednio do właścicieli i menedżerów restauracji”.
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej zaprosiło na panel „Poznaj swojego kontrahenta”, z udziałem Małgorzaty Cieloch, rzecznika prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Moderatorem dyskusji był Piotr Mazurkiewicz z dziennika Rzeczpospolita. Z najnowszymi trendami w zachowaniu konsumentów zapoznała uczestników Agencja Kreatywna Moxie w trakcie prezentacji i warsztatów. Przeznaczone były dla managerów i osób decyzyjnych prowadzących restauracje, hotele, sieci franczyzowe, bary szybkiej obsługi, jak również dla osób chcących wprowadzać skuteczne zmiany w swoich biznesach i dla wszystkich, którzy chcą zarabiać więcej. Swoją konferencję zorganizowała również firma Rational, która prezentowała nowoczesne rozwiązania dla kuchni.
Wystawcy komentują
„Z Targami EuroGastro jesteśmy związani już od 16 lat” –stwierdził Tomasz Obracaj, właściciel firmy Apro-Trade– „Promujemy tu markę Tom Caffe, która jest podsumowaniem naszej 20-letniej działalności. Ponieważ gusta są różne proponujemy 5 kultowych mieszanek. Jest w czym wybierać”. „Podczas tegorocznej edycji Targów przedstawiamy przede wszystkim bogatą ofertę sprzętu do parzenia kawy. Staramy się koncentrować na jakości i innowacyjności naszych produktów” – zaznaczył prezes firmy Koree Krzysztof Melon. I dodał – „Poprzednie edycje Targów przywołują miłe wspomnienia, ale też kojarzą mi się z trudnościami z dojazdem. Wybór nowej lokalizacji oceniam jako bardzo trafny z uwagi na perspektywy rozwoju imprezy”.
„To bardzo pozytywna zmiana ze względów praktycznych. Łatwiejszy dojazd, większy parking, więcej miejsca w hali” – ocenił prezes Papstar Polska Jarosław Ładziak. „W tym roku stawiamy na produkty proekologiczne. Nasza seria 100% Fair jest całkowicie biodegradowalna, a stosowane materiały obejmują nie tylko papier, ale również drewno, trzcinę cukrową i liście palmowe”.
Zapraszamy na kolejną edycję
24 Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2020 oraz 13. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2020, które odbędą się w dn. 25-27 marca 2020 r.