Lody to prosty i pyszny biznes!

22 kwietnia 2024 ABC Aktualności
Lody to prosty i pyszny biznes!

Ostatnie ciepłe dni, które nieco nas wszystkich zaskoczyły, uświadomiły jednocześnie branży gastronomicznej, że przygotowań do sezonu letniego nie należy już odkładać na dalesze dni, tygodnie czy miesiące. Bowiem już wkrótce klienci zamiast o gorącą herbatę czy zupę zaczną dopytywać o lemoniady, wody czy też zimne desery: klasyczne lody lub sorbety.

Wielu restauratorów ogranicza się jednak do najprostszych sposobów kupując gotowe lody w pojemnikach. Warto tutaj zwrócić uwagę, że takie rozwiązanie może być nie dokońca właściwe, także z punktu widzenia przychodów.

Pamiętać należy, że lody takie, choćby najlepszej marki, będą…banalne. Czyli mówiąc krótko klient, którego chcemy zdobyć i sprawić, by do nas wrócił, nie dostanie w naszym lokalu niczego oryginalnego, niespotykanego. Będzie miał do wyboru te same smaki co w kilku lub kilkunastu okolicznych miejscach, nie zapamięta więc akurat naszej propozycji.

Oczywiście są klienci konserwatywni, którzy mają swoje ulubione, klasyczne smaki (truskawka, czekolada, wanilia), ale coraz więcej osób dąży do tego, by spróbować czegoś nowego, niecodziennego. Wybierając się do restauracji często chcemy uczcić jakieś wydarzenie, świętować ważny dla nas moment. Doskonale podkreślają to wybierane przez naszych gości potrawy. A jak wiadomo zwieńczeniem każdego posiłku jest doskonały deser. Warto więc pokusić się na tym polu o smak, który pozostanie w pamięci naszych gości na dłużej.

Nie stać nas, nie mamy miejsca na kolejne maszyny, nie mamy personelu, który by przygotowywał lody. To zbyt trudne i czasochłonne. Takie obawy sprawiają, że niewielu restauratorów, hotelarzy czy cateringowców kusi się na wprowadzenie do swojego menu lodów robionych na miejscu. Okazuje się jednak, że nie jest to wcale takie trudne…Wystarczy trochę miejsca, nieco możliwości finansowych by zainwestować w niezbyt drogi sprzet oraz sporo chęci a możemy uraczyć podniebienia naszych gości prawdziwie domowymi (czy – jak ktoś woli – rzemieślniczymi) lodami. I to o różnych, niespotykanych smakach (np. Żubrówki czy róży) dostosowanych do karty dań w naszym lokalu. Przyznacie Państwo, że taka propozycja z całą pewnością przyciagnie do nas klientów…!

Najprostszym urządzeniem, które zmieści się nawet w najmniejszej kuchni jest Pacojet. Dzięki niemu przygotowanie sorbetów, lodów czy dań wytrawnych jest niezwykle proste. Warto dodać,że po zakończonym okresie letnim Pacojet może nam dalej służyć w kuchni do przyrządzania musów, monoporcji, sosów i kremów. Wydatek więc na pewno się zwróci.

Jeśli planujemy wyjście z lodami poza lokal i pozyskanie nowych klientów, choćby tylko takich, którzy przychodzić będą do nas jedynie na zimny deser, warto przemyśleć zakup automatu do lodów. Wówczas na oczach naszych gości można tworzyć mrożone cuda. Oczywiście można opierać się na specjalistycznych bazach, ale jeśli pragniemy wyróżnić się możemy, przy pomocy fachowców z Sempre Group, stworzyć niepowtarzalne a zarazem naturalne smaki. Smaki, które sprawią, że nasze lody zyskają uznanie i podbiją serca wszystkich lodożerców.

Podstawą udanego rozpoczęcia przygody z tworzeniem własnych lodów są dobrej jakości składniki oraz receptury.

Jednak ani te pierwsze ani te drugie nie zagwarantują nam sukcesu jeśli nie będziemy dysponować właściwym sprzętem. Dopiero połączenie tych trzech “składników” sprawi, że nasze lody będą cieszyły klientów smakiem, konsystencją i jakością.

Oczywiście warto pamiętać o czynniku ludzkim, który ma często decydujący wpływ na to, co powstanie. Przy produkcji zimnych deserów sprawa jest o tyle prosta, że pracownik nie musi być wykształocny w tym kierunku – wystarczy, że ukończy odpowiedni kurs i będzie skrupulatny w tym, co robi. Sukces pojawi się sam!

Nie oznacza to jednak, że pracownik nieprzygotowany może pracować na takich maszynach i od razu przygotowywać doskonałe lody. Ważne są właśnie szkolenia, choćby najkrótsze, które można odbyć pod okiem doświadczonych specjalstów z Sempre Group.

Szkolenia mogą odbywać się dla różnych grup, nawet 70-osobowych. Mogą to być także kursy indywidualne oraz pokazy, na których – na bazie produktów, którymi Firma handluje – uczestnicy dowiadują się jak tworzyć indywidualne receptury, jak wdrażać małe produkcje, zdobyć podstawy wiedzy o sposobach produkcji lodów rzemieślniczych.

Pamiętać też warto, że choć początkowo należy zainwestować to zwrot dość szybko nastąpi dzięki licznym klientom, którzy – skuszeni niepowtarzalnym smakiem i jakością naszych lodów – licznie odwiedzać będą nasz lokal.

Nadchodzące wiosenne i letnie dni to doskonały moment by pozyskać nowych gości, poszerzyć swoją ofertę i zdobyć nowe umiejętności.

Doskonałymi przewodnikami po świecie lodowych przyjemnści są pracownicy Sempre Group, którzy już teraz zapraszają do kontaktu!


Sempre Group Sp. z o.o.  

ul. Wiejska 13A, 05-802 Pruszków, tel./fax 22/734 20 18, kom. +48/668 884 166, e-mail: sempre@sempreinfo.pl

Sklep stacjonarny czynny: poniedziałek- piątek w godz. 8:00 – 19:00, sobota 9:00 – 14:00

Dział Obsługi Klienta/Sprzedaż: poniedziałek- piątek w godz. 8:00 – 16:00, sobota nieczynne

www.sempreinfo.pl