Informacja prasowa, 17 października 2022 r.
Poznaj przepisy szefów kuchni z lokalnych restauracji z całej Polski.
Wegański bowl zero waste, kurczak po prowansalsku – ulubione danie Napoleona Bonaparte, zupa pomorska albo tradycyjny bigos, to tylko niektóre przepisy, które można znaleźć m.in. w gazetkach promocyjnych Netto w ramach projektu „Gotuj jak mistrz”. Sieć zaprosiła do niego lokalne restauracje i ich szefów kuchni, którzy dzielą się z klientami Netto pomysłami na dania, które cieszą się popularnością wśród ich społeczności. Kulinarne inspiracje pojawiają się co tydzień, od początku października.
Netto od wielu lat podejmuje inicjatywy nakierowane na lokalność. Tym razem sieć zaprosiła do współpracy restauracje, które na gastronomicznej mapie kraju wyróżniają się swoją kuchnią, smakowitością dań oraz popularnością wśród danej społeczności.
W ramach projektu „Gotuj jak mistrz, czyli Netto i Restauracje” sieć zaprosiła do współpracy kilkanaście różnych lokali z całego kraju. Karczmy i knajpy specjalizujące się w różnych daniach i kuchniach, przygotowały specjalnie dla klientów Netto wyselekcjonowane propozycje potraw spójnych z ich duchem i charakterem. Kilka z nich podzieliło się tymi przepisami, które cieszą się największą popularnością wśród zamawiających. Na liście znalazły się pomysły na przystawki, danie główne, zupy czy desery. Wszystkie wykonane przez pracujących w lokalnych restauracjach szefów kuchni ze składników dostępnych w sklepach sieci Netto.
– Na liście dań znajdują się m.in. propozycje wegańskie, mięsne czy rybne. Są też także takie, którym bliżej do tradycyjnych potraw, spożywanych najczęściej przy rodzinnym stole. Nie zabraknie również bardziej wyszukanych smakowych kompozycji, przywiezionych z dalekich podróży i inspirowanych różnymi zakątkami świata. Tym samym każdy znajdzie coś dla siebie.– mówi Anna Łukasik, Marketing Communication Manager Netto Polska. – Kolejność przepisów publikowanych co tydzień w naszych materiałach opracowaliśmy w taki sposób, by dominowała w nich sezonowość, ale przede wszystkim, aby zaspokaja apetyty towarzyszące jesienno-zimowej aurze oraz nadchodzących świąt i okazji – dodaje.
Popularne dania, lokalne specjały i smaki tradycji
Netto wraz z właścicielami i szefami kuchni proponuje zatem m.in. krem z pieczonej dyni, który w jesiennym stylu, rozpoczął cykl kulinarnych publikacji. Kolejnym daniem jest bowl zero waste (potrawa podawaną w misce z pokrojonymi na kawałki składnikami). Tą propozycją – Netto, zwraca uwagę na problem marnowania jedzenia.Warto dodać, że 16 października obchodzony był Międzynarodowy Dzień Żywności. Wśród dań pojawi się także zupa pomorska zwana na północy kraju klopsową, czy tradycyjny polski bigos, a także np. kurczak po prowansalsku – podobno jedno z ulubionych dań cesarza Francji.
– Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do tej kulinarnej inicjatywy Netto i zaprezentować potrawę, którą 18 grudnia 1806 roku jadł Napoleon Bonaparte podczas wizyty w oberży u Kosiorkiewicza, czyli w kamienicy, w której obecnie znajduje się restauracja Polonia. – mówi Krzysztof Gajda, współwłaściciel restauracji z Łowicza.
Właściciel i szef kuchni poznańskiej Kuchni PoWolność Waldemar Prusak, dodaje – Misją naszej restauracji jest karmić zdrowo ciała i dusze naszych klientów. Dlatego chętnie skorzystaliśmy z zaproszenia do projektu, prezentując przepis na słodkie wegańskie co nieco.
Co tydzień nowy przepis
Propozycje dań od Netto i restauratorów zostały specjalnie przygotowane tak, by różniły się między sobą nie tylko składnikami, ale i poziomem trudności oraz czasem przygotowania. Wszystko po to, by każdy z klientów odnalazł w nich coś dla siebie.
Kilkanaście różnorodnych przepisów dla domowych mistrzów kuchni, fanów kulinariów oraz wszystkich smakoszy, pojawiać się będzie tydzień po tygodniu, w poniedziałkowych gazetkach promocyjnych Netto. Zaczynając od 3 października, przepisy są publikowane także na kanałach społecznościowych sieci: Facebooku i Instagramie, w newsletterze do klientów oraz stronie internetowej pod adresem: https://www.netto.pl/przepisy/gotuj-jak-mistrz/. Akcja „Gotuj jak mistrz, czyli Netto i Restauracje” potrwa do końca roku.
Więcej informacji na:
- stronie www: netto.pl,
- profilu na Facebooku: Netto Polska.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu 27 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce blisko 650 sklepów i 5 centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób. Oznacza to, że Netto Polska zajmuje trzecią pozycję wśród marek obecnych na rodzimym rynku dyskontów.
W sklepach sieci można znaleźć szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, Premieur, Miletto), jak również asortyment non food. Celem Netto jest oferowanie klientom korzystnych cen na co dzień. Sklepy sieci poza Polską znajdują się także w Danii i Niemczech.