Sezon grillowy okiem eksperta Zakładów Mięsnych Silesia
Majówka zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią rozpoczęcie sezonu grillowego. Dla producentów mięsa oraz wędlin zawsze był to czas zwiększonej sprzedaży. Jak pokazują dane GUS za 2018 r. Polacy najczęściej grillują karkówkę oraz kiełbasę – produkty te były wybierane odpowiednio przez 85 proc. i 81 proc. respondentów. Jednak, jak podkreśla, Marcin Stypuła, Dyrektor Rozwoju Rynku w ZM Silesia, tegoroczny sezon grillowy będzie wyzwaniem dla producentów i sprzedawców. Chociaż wielu z nich przygotowania do niego zaczęło już w 2019 r.
Według raportu agencji Nielsen sprzedaż w segmencie kiełbas tradycyjnych rośnie już w kwietniu, notując największe sprzedaże w okresie maj-sierień. Te cztery miesiące generują ponad 40% rocznej sprzedaży. Jeśli wydatki na produkty do grillowania spadną w tym roku o 10 proc., producenci mięsa czy piwa wyraźnie to odczują.
„
W wyjątkowej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, pracownicy z sieci handlowych stanęli przed wyzwaniem, co zrobić i jaką strategię obrać? Czy już umieścić na sklepowych półkach towary z myślą o zbliżającym się sezonie grillowym. Czy jednak zaczekać na zniesienie obostrzeń i odsunąć zamówienia w czasie? Jednak zarówno producenci, jak i sprzedawcy, zdają sobie sprawę, że trzeba do sezonu się przygotować, nawet jeżeli będzie on inny niż zawsze. Polacy uwielbiają grillować i ci, którzy mają taką możliwość, na pewno wyciągną z piwnic czy garaży ruszt, żeby przyrządzić na nim swoje ulubione potrawy. Chociaż nie zrezygnujemy z grillowania, pomniejszy się na pewno grono osób zasiadających przy wspólnym stole na świeżym powietrzu.
Wywołane pandemią zmiany w zachowaniach konsumentów było widać już podczas zakupów przedświątecznych, chociaż nie były one duże. Na tegoroczne zakupy związane ze Świętami Wielkanocnymi wydaliśmy wprawdzie mniej niż w zeszłym roku, ale tylko nieznacznie. Według firmy CMR, zajmującej się analizą sprzedaży, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc Polacy zostawili w sklepach i supermarketach 3,5 mld zł. To o 0,3 proc. mniej niż tuż przed świętami w roku ubiegłym. Chociaż, eksperci podkreślają, że w związku z pojawieniem się epidemii Polacy już 2–3 tygodnie wcześniej zrobili ogromne zapasy.
„
Jak zaznacza Marcin Stypuła, Dyrektor Rozwoju Rynku, przygotowania oferty na sezon 2020 rozpoczęła już pod koniec 2019. Tyle czasu wymaga przygotowanie prób, ich ocena i dopracowanie właściwych form pakowania. W tym roku produkty grillowe producenta zyskały nową oprawę graficzną, a nowością w ofercie jest linia Go Green Grill. Grafika i kolorystyka opakowań produktów tej serii jednoznacznie nawiązuje do lata oraz spędzania czasu przy grillu w gronie bliskich osób. W tym sezonie na sklepowych półkach nie zabranie klasycznych wersji kiełbas, takich jak śląska czy podwawelska, produkowanych na bazie mięsa wieprzowego pod marką Duda. Dla osób, które preferują lżejsze jedzenie ZM Silesia przygotowała te same produkty na chudszym mięsie drobiowym. Będą one dostępna pod marką Cedrob. Informacje i inspiracje kulinarne na dania grillowe w domowym wydaniu już zaczynają pojawiać się na profilach w mediach społecznościowych Zakładów Mięsnych Silesia.
Pozostałe artykuły www.abc-restauracji.pl/artykuly
Strona zakładów mięsnych Silesa www.silesia.eu