Jeszcze kilka lat temu znalezienie restauracji lub innego lokalu usługowego z dostępem do internetu było nie lada wyzwaniem. Dzisiaj każdy lokal, mający świadomość zmieniających się potrzeb Klientów udostępnia darmowe WiFi, bez względu, czy jest to duży obiekt hotelowo-konferencyjny czy też niewielka rodzinna osiedlowa kawiarnia. Właściciele i osoby zarządzające obiektami już dawno zauważyli, że czasami skorzystanie przez Klienta z ich głównej usługi jest jedynie „pretekstem” do tego aby móc w komfortowych warunkach skorzystać z internetu, a przy okazji napić się kawy lub zjeść posiłek.
To już mamy i znamy z naszego otoczenia, dostęp do internetu nie jest już dzisiaj problemem, natomiast wyzwaniem staje się zasilanie tych wszystkich urządzeń mobilnych. Możemy pokusić się o tezę, że każdemu użytkownikowi telefonu komórkowego zdarzyła się sytuacja, w której rozładował mu się telefon bez możliwości jego natychmiastowego doładowania.
Tą potrzebę Klientów zaobserwował amerykański rynek HoReCa i postanowił potraktować ją jako kolejną okazję na dotarcie do Klientów. Czy to tylko chwilowa moda, czy już standard oczekiwany przez Klienta?
Z opublikowanych w kwietniu br. badań, które wykonała w Stanach Zjednoczonych jedna z amerykańskich firm, do końca 2018 roku ponad 83% różnego rodzaju firm z szeroko pojętej branży usługowej planuje wyposażyć swoje lokale w różne urządzenia i udogodnienia związane z możliwością doładowania urządzeń mobilnych przez Klientów. Już dzisiaj ponad 50 000 różnych lokalizacji oferuje tego typu usługę swoim Klientom. Możemy więc bez wątpienia mówić o standardzie, który zaczyna być oczekiwanym ze strony Klientów.
Standard, który dotarł również do Polski. Firma FelX na początku 2017 roku wprowadziła na nasz rynek usługę Borrow.PL (www.borrow.pl). Rozwiązanie równie proste co innowacyjne i jest skierowane min. do branży HoReCa. Wszędzie tam, gdzie dany lokal posiada usługę Borrow.PL Klient ma możliwość komfortowego doładowania swojego urządzenia mobilnego, bez poszukiwania najbliższego gniazdka, nie musi mieć również ze sobą ładowarki. Wygodnie, nie ruszając się od stolika!
Borrow.PL: Nasze rozwiązania są w pełni skalowalne i dostosowujemy je do rodzaju Klienta i jego potrzeb. To połączenie niezwykle użytecznej usługi z nowym nośnikiem reklamowym – ponieważ każde nasze urządzenie można wyposażyć w treści marketingowe. Warto dodać, że dodanie w lokalu usługi Borrow.PL nie wymaga żadnych modyfikacji i dodatkowych instalacji. Wystarczy podłączyć nasze urządzenie do gniazdka i gotowe. Po 30 sekundach możemy ją oferować naszym Klientom.
Oczywiście, zawsze powstaje pytanie, czy zależy nam na podnoszeniu jakości obsługi Klientów – automatycznie, chociażby z przyzwoitości, każdy odpowie „TAK”, jednak zawsze pojawia się pytanie o koszty, które czasami odsuwa potrzeby Klientów na dalszy plan. Czy tutaj jest podobnie?
Borrow.PL: Od samego początku naszym założeniem było jak największa dostępność usługi, przez co proponowany przez nas model jest tani i opiera się na najmie. A co do samych kosztów – średnia cena najmu jednego urządzenia, przeliczając ją na dzień, jest niższa niż marża lokalu na jednej dobrej kawie .
Firma planuje również w najbliższym czasie uruchomienie aplikacji Borrow.ZONE, która wskaże na mapie lokalizacje, gdzie znajduje się najbliższe miejsce w którym jest dostępna usługa Borrow.PL.
Borrow.PL: To kolejny element reklamowy dla naszych Partnerów, którzy posiadają naszą usługę w swoich lokalach. Obecność na Borrow.ZONE będzie dla nich darmowa. Wzorem rynków, gdzie tego typu usługa jest już standardem, do lokali mogą trafiać Klienci, których „przyciągnęła” nie oferta bazowa lokalu, ale właśnie możliwość doładowania np. telefonu. Otwiera to zupełnie nowe możliwości na pozyskiwanie nowych Klientów.
Problem z zasilaniem i ładowaniem urządzeń mobilnych będzie istniał zawsze. Oczywiście, zmieniają się technologie ładowania, w przyszłości najprawdopodobniej baterie będą mocniejsze, ale zawsze będą miały swoją „długość życia”. Poza tym ostatnie lata pokazały, że wraz ze wzrostem pojemności baterii rośnie zapotrzebowanie na energię po stronie samych urządzeń. Większe ekrany, coraz więcej aplikacji działających „w tle”, nie wspominając o tym, że urządzenia mobilne wręcz z miesiąca na miesiąc rozwijają swoją funkcjonalność.
A czy nasza branża HoReCa jest już przygotowana na pytanie Klienta „Czy mogę u Państwa podładować telefon?”?