Kolejne targi spożywcze za nami. Był to doskonały czas do nawiązania nowych kontaktów handlowych, wymiany doświadczeń, podtrzymania dotychczasowej biznesowej współpracy.
Targi odbywał y się w Poznaniu w dniach od 8 do 12 maja tego roku. Patronem medialnym tegorocznej imprezy wystawienniczej była nasza firma: ABC Restauracji. W trakcie targów dostępny był nasz najnowszy katalog, w którym to zawarte są In formacje o Państwa firmach.
Tegoroczne targi odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy osób, w tym profesjonaliści w branży z całego świata. Wystawiało się 3221 firm zgromadzonych w trzech pawilonach. Nie zabrakło nowości na rynku żywności. Wśród nich wymienić należy:
– czarny czosnek – powstaje w wyniku poddania świeżego, białego czosnku długotrwałemu procesowi dojrzewania polegającemu na reorganizacji cukrów i aminokwasów. Powstaje całkowicie nowy smak czosnku, lekko słodki. Proces zachodzi w specjalnej komorze;
– serek Bambino – powstał na bazie twarogu o smaku czekoladowym;
– twarożek wiejski Jogo – jako kompozycja sera twarogowego i śmietany;
– kefir brzoskwiniowy – to orzeźwiający napój mleczny ukwaszony za pomocą żywych kultur bakterii. Jest to naturalne źródło wapnia i białka;
– Grain deNoix – są to kawałki orzecha, karmel i czekolada posypana prażoną kaszą gryczaną i polane czekoladą;
– ocet z kiwi – balsamiczny ocet wyprodukowany z włoskich kiwi uprawianych w rejonie Lacjum;
– kefir – bez dodatku mleka w proszku i Innych substancji dodatkowych;
– ser polski z dziurami – o łagodnym smaku właściwym dla serów holenderskich oraz oczkami specyficznymi dla serów szwajcarskich, wyprodukowany z polskiego mleka;
– La Polle – linia serów pleśniowych;
– koncentrat białek serwatkowych – idealny dla uprawiających sport oraz osób dbających o zdrowy sposób życia.
Odwiedzający tegoroczne targi mogli uczestniczyć między innym i w ogólnopolskim forum rzeźnictwa i wędliniarstwa, seminarium poświęconym problematyce sprzedaży produktów spożywczych do Chin, spotkaniu dotyczącym problematyki dotarcia do nowoczesnego konsumenta. Można też było zapoznać się z problematyką znakowania żywności, dowiedzieć się, po co potrzebny jest certyfikat jakości. Dla wszystkich zainteresowanych rozwojem i promocją firmy zorganizowano zajęcia ze strategii komunikacji dla marki własnej.
Tegorocznymi laureatami konkursu o złoty medal Międzynarodowych Targów Poznańskich zostali:
– Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita za koncentrat białek serwatkowych WPC 80 oraz mleko w proszku odtłuszczone bez laktozy, polski jogurt naturalny bez laktozy, polską śmietanę 18 procent bez laktozy, ser pleśniowy, ser polski z dziurami, wypasione mleko spożywcze pasteryzowane 2 procent w butelce z rączką;
– Spółdzielnia Mleczarska Udziałowców Strzałkowo za masło ze Strzałkowa;
– Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole za mleko w proszku pełne, śmietanę homogenizowaną 18 procent.
Targi Polagra Food powinny stymulować eksport polskiej żywności. Dlatego
do udziału w targach zaproszeni zostali, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, również przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. Niezwykle ciekawie wyglądało wystąpienie zagranicznych producentów żywności. Swoją ofertę przedstawiły między innymi firmy z Belgii, Bułgarii, Chin, Francji, Hiszpanii, Korei Południowej, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier oraz Włoch. Smakosze mogli poznać asortyment z francuskiej wytwórni pralin i czekolad Domaine de Béquignol działającej od 1972 roku i specjalizującej się w produkcji wykwintnych czekoladek. Z kolei na stoisku Jorge Group można było rozsmakować się w hiszpańskich szynkach. Do tego chińskie alkohole i aromatyczne herbaty również z Chin oraz Sri Lanki i wiele innych wyjątkowych produktów.
Marian Balcerowski